프로필

내 사진
Busan, South Korea
Salut ! Numele meu este Angie, am 25 de ani si sunt din Bucuresti. Acesta este blogul meu...Nimic interesant pana acum, insa ceea ce ma face un pic mai diferita este faptul ca am vrut sa imi implinesc un vis, acela de a trai in alta tara, o tara aleasa de mine, o tara in care sa imi fac noi prieteni, o tara despre care nu stiam foarte multe , o tara cu civilizatie si cultura total diferite de Romania. Si am ales Coreea de Sud. Pe acest blog veti descoperi tot ce este nou despre Coreea de Sud, cum este vremea in fiecare zi, locurile pe care le-am vizitat, idei despre mancare, idei despre oameni si conceptiile lor si multe alte detalii pe care le poti afla daca iti place aceasta tara si daca doresti sa o vizitezi vreodata (si din moment ce ai ajuns sa imi citesti blogul, atunci inseamna ca ai o curiozitate despre Coreea si o idee unde se afla aceasta tara pe harta lumii :). Sper sa fiu de folos cu toate informatiile oferite si astept orice intrebare legata de mine, de viata mea aici si despre aceasta tara incredibil de interesanta. Cu drag, Angie

블로그 보관함

2014년 12월 28일 일요일

GRAMATICA : NEGAREA

R*) Propozitiile negative se formeaza schimband verbul 이다 cu 아니다, verbul 있다 cu 없다 si verbul 알다 ( a stii, a cunoaste) cu 모르다 (a nu stii, a nu cunoaste).
Pentru acestea, forma propozitiei negative se formeaza prin : 이/가 아니다.

E*) Negative sentences can be made by negating the entire sentence or by negating a word. When you wanna make  a negative sentence, the verb 이다 is changing to 아니다, 있다 change to 없다 and 알다 change to 모르다.
Of these, 아니다 is written in the form 이/가 아니다.

Exemplu: 한국 사람이에요. Ea este coreeana. She is korean.
              한국 사람아니에요. Ea nu este coreeana. She is not korean.

             돈이 있어요.  Am bani. I have money.
             돈이 없어요. Nu am bani. I don't have money.

            한국말을 알아요. Eu stiu limba coreeana. I know korean.
            한국말을 몰라요. Eu nu stiu limba coreeana. I don't know korean.

 In conversatie:

 민우씨가 학생이에요?
 Minu este student?
 Is Minu a student?
 아니요, 학생 아니에요. 선생님이이에요. (= 아니요, 학생이 아니라 선생님이에요)
Nu, el nu este student. El este profesor.
No, he is not a student. He is teacher.

오늘 시간이 있어요?
Ai timp astazi?
Do you have some time today?
아니요, 오늘 시간이 없어요. 바빠요.
Nu, astazi nu am timp. Sunt ocupata.
No, I don't have time today. I am busy.

일본어를 알아요? 
Stii limba japoneza?
Do you know Japanese?
아니요, 몰라요.
Nu, nu stiu.
No, I don't know.

댓글 없음:

댓글 쓰기