프로필

내 사진
Busan, South Korea
Salut ! Numele meu este Angie, am 25 de ani si sunt din Bucuresti. Acesta este blogul meu...Nimic interesant pana acum, insa ceea ce ma face un pic mai diferita este faptul ca am vrut sa imi implinesc un vis, acela de a trai in alta tara, o tara aleasa de mine, o tara in care sa imi fac noi prieteni, o tara despre care nu stiam foarte multe , o tara cu civilizatie si cultura total diferite de Romania. Si am ales Coreea de Sud. Pe acest blog veti descoperi tot ce este nou despre Coreea de Sud, cum este vremea in fiecare zi, locurile pe care le-am vizitat, idei despre mancare, idei despre oameni si conceptiile lor si multe alte detalii pe care le poti afla daca iti place aceasta tara si daca doresti sa o vizitezi vreodata (si din moment ce ai ajuns sa imi citesti blogul, atunci inseamna ca ai o curiozitate despre Coreea si o idee unde se afla aceasta tara pe harta lumii :). Sper sa fiu de folos cu toate informatiile oferite si astept orice intrebare legata de mine, de viata mea aici si despre aceasta tara incredibil de interesanta. Cu drag, Angie

블로그 보관함

2014년 3월 13일 목요일

O alta perspectiva : Coreea

De-a lungul timpului, de cand am devenit atrasa de Coreea de Sud, am gasit numeroase bloguri si website-uri legate de aceasta tara care cuprindeau seriale TV, Kpop, detalii despre ce anume trebuie sa vizitam, informatii despre cultura acestei tari dar si despre prepararea felurilor de mancare. Insa ce nu am gasit (si defapt ceea ce ma interesa pe mine ) este cum se traieste in aceasta tara. Daca iti poti gasi un job, cum poti obtine o viza, daca exista institutii unde poti merge sa inveti limba coreeana gratis, cat de greu este sa te acomodezi cu mancarea, cum este defapt intr-un restaurant coreean, etc etc.

De cateva luni locuiesc in Coreea de Sud, mai exact in orasul Busan. Busan nu este capitala tarii (capitala este Seul si se afla cam la vreo 4 ore distanta de Busan...distanta parcursa cu masina), insa este al doilea oras din Coreea ca marime si populatie. Daca ar fi sa comparam acest oras cu unul din Romania (doar ca si asezare geografica), acesta ar fi Constanta. Are deschidere la ocean, are porturi si cea mai mare piata de peste din Coreea :)
Are deasemenea foarte multe plaje (foarte frumoase) pe care le puteti vedea in pozele adaugate la aceasta postare. Una din plajele mele favorite si de o mare importanta turistica, este Haeundae Beach. Este foarte mare si anual atrage turisti din toate colturile lumii (dar mai mult din China :)))...
Defapt Busan are tot ce doresti : mare, munte, rau, parcuri naturale, parcuri artificiale (acum il construiesc haha).
Si o informatie valoroasa pentru doamnele si domnisoarele care sufera de boala numita SHOPPING, aflati dragele mele ca aici se afla cel mai mare mall (department store) din lume Se numeste Shinsegae Department Store 신세계, iar in traducere inseamna "New World"...si intradevar asa este...o lume noua in care in orice directie ai privi vei vedea numai lucruri frumoase de cumparat (bani sa ai^^).

Pana acum numai de bine :)...dar ce se intampla atunci cand dintr-o idee, dintr-o placere si dintr-o curizitate extrema doresti sa te muti in aceasta tara? Pai lucrurile nu mai par asa usoare si minunate.
Iar acum va voi spune cum am ajuns eu aici. Totul a inceput intr-o zi cand ma uitam la TV si eram foarte plictisita. Am venit de la munca si  bineinteles a mea mama se uita la un film istoric coreean (pe atunci pentru mine toti asiaticii erau chinezi :))). Si cum stateam eu in living incercand sa inteleg cat de cat acel film...usor usor m-a captivat, si asa am ajuns sa ma uit in fiecare zi la el...ba mai mult , cautam episoadele pe internet. Iar din momentul in care am inceput sa caut pe internet...o lume noua s-a deschis pentru mine...pe internet am dat de alte seriale (drame), si nu istorice :). Si uite asa am inceput sa caut sa ma uit si sa devin din ce in ce mai curioasa....pana cand m-am hotarat sa invat limba...si m-am pus pe studiat, pe comandat carti si dictionare, angajarea unui profesor privat (si da exista coreeni la noi in tara care dau meditatii la limba coreeana), tradus cantece si urmarit seriale fara subtitrare..Si asa am ajuns sa invat cat de cat limba coreeana..insa acest lucru nu a fost de ajuns. Am vrut sa vad in realitate cum este aceasta tara si sa vad daca totul este chiar asa frumos ca in drame...si am inceput sa pun bani deoparte pentru a face o mica calatorie de 2 saptamani in Coreea. Am cautat un bilet de avion acceptabil ca pret si o cazare la un motel nu chiar de top :). O companie aeriana pe care eu o recomand atat pentru siguranta cat si pentru pretul acceptabil este Qatar Airways. Cand am cautat bilet aceasta companie avea pretul cel mai bun si durata de zbor cea mai scurta     ( 13 ore cu escala de 2 ore in Doha).
Ajunsa in Coreea (in septembrie anul trecut) am inceput sa investighez :))..iar primul lucru a fost sa testez kimchi!! si soju. Am mers la un restaurant unde a trebuit sa ma descalt ...ceea ce pt mine era ceva ffff ciudat, pentru prietena mea (care este de origine coreeana si care m-a asteptat la aeroport cand am aterizat) era ceva normal, ca si cum te-ai fi descaltat cand intri in casa :)).
Anyway mancarea este exceptionala iar soju este delicios..baut in cantitati mici haha.

Atunci am stat in Seul si am vizitat multe locuri, pe care am sa vi le arat in postarile viitoare.
Ideea este ca imaginea Coreei din filme este foarte diferita de realitate. Nu peste tot e lux si nu peste tot vezi barbati inalti cu freza facuta care coboara dintr-un bolid (asta puteti gasi in Dorobanti :))).
Doua lucruri care m-au socat in primele zile..socat in sensul rau..deoarece am fost socata si in sensul bun ^^..deci doua lucruri care m-au socat au fost : 1. strazile sunt foarte murdare, in special in zonele de entertainment (gen centrul vechi din Bucuresti). Peste tot vezi numai peturi, tigari aruncate, sticle de soju ...Eu fiind o ecologista convinsa...pe mine m-a socat . 2. Majoritatea tinerilor care se aflau pe strazi dupa ora 10 pm , si in special femeile...toti erau beti de abia se mai puteau tine pe picioare. Am vazut domnisoare care isi pierdeau pantofii din picioare si domni care se asezau comod pe bancuta din statia de autobuz si adormeau acolo...Nu pot spune ca nu am tras si eu o betie in Coreea ( as fi ipocrita daca as nega), insa sa ajung in stadiul in care sa imi pierd pantofii sau sa dorm pe strada....stau si ma intreb cat Dumnezeu au putut sa bea oamenii aceia ca sa ajunga in felul acela.

Inapoi la socat :)) lucrurile bune care m-au socat au fost mai multe decat lucrurile rele :)...ceea ce statistic este bine :)). M-au socat cladirile foooooooarte inalte , m-au socat oamenii extrem de amabili si organizarea lor, de la transport (metrou, autobuz, tren, taxi) si pana la institutiile publice..unde pe langa faptul ca obtii informatiile de care ai nevoie, ti se si raspunde la salut :).
M-am intors in Romania cu o experienta foarte placuta si imposibil de uitat...dar si cu un gand care m-a chinuit pana in acum ceva luni...sa gasesc o solutie pentru a trai in aceasta tara...si am gasit-o ^^.
Din luna ianuarie locuiesc aici, invat limba coreeana la un institut privat. Am obtinut viza de studii pentru un an de zile si am un job part time (pentru moment) pana voi obtine certificatul de limba coreeana, iar atunci imi voi putea gasi un job cu norma intreaga.

Deci pe principiul ca daca vrei si iti doresti cu toata fiinta ta, se poate.

In postarile urmatoare voi da mai multe detalii despre cum se poate obtine viza, locurile pe care le-am vizitat pana acum, si multe alte informatii sper eu benefice pentru cei care doresc sa viziteze aceasta tara, si de ce nu chiar sa locuiasca aici.

Va pup!

댓글 2개:

1. Super. ..imi da de gandit asta...eu cam la fel am inceput. ..eram la tara la bunici in vacanta de vara..si ma suna tata sa imi spuna ca este un serial superb pw Tvr..unul corean istoric, bineînteles. ..mi a placut foarte mult asa ca am inceput sa caut pe internet unde am descoperit un site superb..acolo eram ca o mica familie si stateam in fiecare zi pana dim la seriale si la chatuit cu prietenii virtuali pe care i am facut in decurs de 2 ani...anul trecut acest site a inceput sa cate traucatori, iar eu, bineînteles ca m am oferit voluntar.am tradus ce am tradus ptr acesti site..si m am gandit "dc sa nu o fac pentru mine" si dupa 4 luni am proproul site( chiar daca nu e asa cunoscut fac ceea ce imi place.) ... mai noi vreau sa invat limba koreana (si asa am dat de blogul tau) .. poate o data si odata o sa ajung si eu pe acolo... multa bafta cu acest blog..imi place mult..mai ales ca invatam lucruri noi pe care multi nu le spun ..nu le stiu...sau pur si simpli nu vorbesc despre ele ( gen mizeria de pe strazi si "ce se intampla dupa ora 10")

답글삭제
  2. Ally Alecsandra iti multumesc pentru postare si pentru faptul ca iti place blogul meu. Acesta este blogul vechi insa. Pe cel nou am pus mai multe informatii si mai multe lectii de limba coreeana (adresa link : pasaportdecoreea.com). Iar despre Coreea, bineinteles la fel ca si alte tari are parti bune si parti rele. In mare parte la TV si pe site-uri apar numai lucruri bune. Deoarece am fost foarte ocupata cu universitatea si cursurile, nu am avut timp suficient pentru a pune noi postari pe blog dar am strans suficient " material" :)) pentru a scrie foarte multe informatii dar si lectii de limba coreeana. Te astept cu drag!