프로필

내 사진
Busan, South Korea
Salut ! Numele meu este Angie, am 25 de ani si sunt din Bucuresti. Acesta este blogul meu...Nimic interesant pana acum, insa ceea ce ma face un pic mai diferita este faptul ca am vrut sa imi implinesc un vis, acela de a trai in alta tara, o tara aleasa de mine, o tara in care sa imi fac noi prieteni, o tara despre care nu stiam foarte multe , o tara cu civilizatie si cultura total diferite de Romania. Si am ales Coreea de Sud. Pe acest blog veti descoperi tot ce este nou despre Coreea de Sud, cum este vremea in fiecare zi, locurile pe care le-am vizitat, idei despre mancare, idei despre oameni si conceptiile lor si multe alte detalii pe care le poti afla daca iti place aceasta tara si daca doresti sa o vizitezi vreodata (si din moment ce ai ajuns sa imi citesti blogul, atunci inseamna ca ai o curiozitate despre Coreea si o idee unde se afla aceasta tara pe harta lumii :). Sper sa fiu de folos cu toate informatiile oferite si astept orice intrebare legata de mine, de viata mea aici si despre aceasta tara incredibil de interesanta. Cu drag, Angie

블로그 보관함

2014년 12월 28일 일요일

GRAMATICA : PARTI DE VORBIRE (PREPOZITII) : N 이/가

1. 이/가 se adauga intotdeauna la sfarsitul cuvantului care defineste subiectul propozitiei.
Pentru cuvinte care se termina in vocale, se adauga 가, iar pentru cele care se termina in consoane se adauga 이.

이/가 is added to the end of word to designate that word is the subject of the sentence.
For words ending in vowel, 가 is added, and for words ending in consonant, 이 is added.

Exemplu :

조엘씨 김지를 먹어요.
Joel mananca kimchi.
Joel eats kimchi.

과일 너무 비싸요.
Fructul este foarte scump.
The fruit is too expensive.

2. 이/가 se foloseste deasemenea pentru a sublinia cine va fi subiectul in propozitia urmatoare.
   이/가 also functions to emphasize who will be the subject in the next sentence.

Exemplu :

누구음식을 준비할 거예요?
Cine va face de mancare?
Who will prepare the food?

준호씨 음식을 준비할 거예요.
Junho va face de mancare ( Ceea ce inseamna ca nimeni altcineva in afara de Junho nu va face de mancare)
Junho will prepare the food. (Meaning that only Junho will prepare the food, not anybody else).

안 왔어요?
Cine nu a sosit inca?
Who hasn't arrived yet?

요코씨 안 왔어요.
Yoko nu a sosit.
Yoko hasn't arrived.

3. 이/가 se foloseste pentru a exprima noi informatii intr-o propozitie.
    이/가 is used to express new information in a sentence.

 Exemplu :

옛날에 한 남자 살았어요. 그 남자는 아이들이 두 명 있었어요.
Acum multa vreme, traia un om. Acel om avea 2 copii.
Once upon a time, there lived a man. He had 2 kids.

In conversatie :

*누 제이슨씨예요?
Care din ei este Jason?
Which one is Jason?

저 사람 제이슨씨예요.
Persoana aceea (de acolo) este Jason.
That person (over there) is Jason.

 *어디 아파요?
Unde te doare?
Where does it hurts?

아파요.
Ma doare stomacul.
My somach hurts.

댓글 없음:

댓글 쓰기