프로필

내 사진
Busan, South Korea
Salut ! Numele meu este Angie, am 25 de ani si sunt din Bucuresti. Acesta este blogul meu...Nimic interesant pana acum, insa ceea ce ma face un pic mai diferita este faptul ca am vrut sa imi implinesc un vis, acela de a trai in alta tara, o tara aleasa de mine, o tara in care sa imi fac noi prieteni, o tara despre care nu stiam foarte multe , o tara cu civilizatie si cultura total diferite de Romania. Si am ales Coreea de Sud. Pe acest blog veti descoperi tot ce este nou despre Coreea de Sud, cum este vremea in fiecare zi, locurile pe care le-am vizitat, idei despre mancare, idei despre oameni si conceptiile lor si multe alte detalii pe care le poti afla daca iti place aceasta tara si daca doresti sa o vizitezi vreodata (si din moment ce ai ajuns sa imi citesti blogul, atunci inseamna ca ai o curiozitate despre Coreea si o idee unde se afla aceasta tara pe harta lumii :). Sper sa fiu de folos cu toate informatiile oferite si astept orice intrebare legata de mine, de viata mea aici si despre aceasta tara incredibil de interesanta. Cu drag, Angie

블로그 보관함

2014년 12월 28일 일요일

GRAMATICA : TIMPUL TRECUT A/V 았/었어요

Timpul trecut al verbelor si adjectivelor in limba coreeana se formeaza adaugand -았/었 la verb.
Atunci cand verbul sau adjectivul are terminatia in vocala ㅏ sau ㅗ, se adauga -았어요. Daca terminatia verbului are terminatia in alta vocala, se adauga -었어요.

Perntru verbele care se termina in 하다, se adauga 였어요 pentru a forma 하+였어요, care se prescurteaza in 했어요. 
Pentru forma onorifica se foloseste -았/었습니다 si 했습니다.

Verbe cu terminatia in vocaleleㅏ si ㅗ

앉다 + 았어요 => 앉았어요 (M-am asezat)
보다 + 았어요 => 봤어요 (Am vazut)
만나다 + 았어요 => 만났어요 (M-am intalnit)
닫다 + 았어요 => 닫았어요 (Am inchis)

Verbe cu termnatia in alta vocala decat ㅏ sau ㅗ

 먹다 + 었어요 => 먹었어요 (Am mancat)
씻다 + 었어요 => 씻었어요 (Am spalat)
*쓰다 + 었어요 => 썼어요 (Am scris)
*Verb neregulat
있다 + 었어요 => 있었어요 (A fost)

Verbe cu terminatia in 하다 

공부하다 => 공부했어요 (Am studiat)
청소하다 => 청소했어요 (Am facut curat)
운동하다 => 운동했어요 (Am condus)

 In conversatie

A: 어제 뭐했어요? Ce ai facut ieri?
B: 공부했어요. Am invatat.

A: 토요일에 영화를 봤어요? Ai vazut filmul sambata?
B: 네, 봤어요. 재미있었어요. Da, a fost interesant.

A: 주말에 뭐했어요? Ce ai facut in weekend?
B: 음악을 들었어요. Am ascultat muzica.

댓글 없음:

댓글 쓰기