프로필

내 사진
Busan, South Korea
Salut ! Numele meu este Angie, am 25 de ani si sunt din Bucuresti. Acesta este blogul meu...Nimic interesant pana acum, insa ceea ce ma face un pic mai diferita este faptul ca am vrut sa imi implinesc un vis, acela de a trai in alta tara, o tara aleasa de mine, o tara in care sa imi fac noi prieteni, o tara despre care nu stiam foarte multe , o tara cu civilizatie si cultura total diferite de Romania. Si am ales Coreea de Sud. Pe acest blog veti descoperi tot ce este nou despre Coreea de Sud, cum este vremea in fiecare zi, locurile pe care le-am vizitat, idei despre mancare, idei despre oameni si conceptiile lor si multe alte detalii pe care le poti afla daca iti place aceasta tara si daca doresti sa o vizitezi vreodata (si din moment ce ai ajuns sa imi citesti blogul, atunci inseamna ca ai o curiozitate despre Coreea si o idee unde se afla aceasta tara pe harta lumii :). Sper sa fiu de folos cu toate informatiile oferite si astept orice intrebare legata de mine, de viata mea aici si despre aceasta tara incredibil de interesanta. Cu drag, Angie

블로그 보관함

2014년 12월 28일 일요일

GRAMATICA : TIMPUL VIITOR ( FUTURE TENSE) - V-(으) 거예요 1

거예요 se foloseste pentru a exprima o intentie ce urmeaza sa se inample sau o intamplare ce se va petrece intr-un plan viitor.
In limba romana se traduce ca 'voi', 'am sa' sau 'I will ' 'is going to' in engleza. Formula de viitor se formeaza adaugand -(으)ㄹ 거예요 la sfarsitul verbului.
 -ㄹ 거예요 se foloseste atunci cand verbul se termina in consoana 'ㄹ' sau o vocala. -을 거예요 se foloseste atunci cand terminatia verbului este o consoana ( alta decat ㄹ).

Verbe cu terminatia in ㄹ sau in vocale

가다 + -ㄹ 거예요 -> 갈 거예요 (voi merge)
보다 + -ㄹ거예요 -> 볼 거예요 (voi vedea)
주다 + -ㄹ거예요 -> 줄거예요 (voi da)
공부하다 + -ㄹ거예요 -> 공부할 거예요 (voi studia)
*살다 + ㄹ거예요 -> 살거예요 (voi trai)
*만들다 + ㄹ거예요 -> 만들거예요 (voi face)
**forme neregulate

Verbe cu terminatia in consoane

먹다 + -을거예요 -> 먹을 거예요 (voi manca)
입다 + -을거예요 -> 입을 거예요 (voi purta)
받다 + -을거예요 -> 받을 거예요 (voi primi)
씻다 + -을거예요 -> 씻을 거예요 (voi spala)
*듣다 + -을거예요 -> 들을 거예요 (voi asculta)
*붓다 + -을거예요 -> 부을 거예요 (voi turna)
** verbe neregulate

 In conversatie :

언제 고향에 돌아갈 거예요? Cand te vei intoarce din orasul tau natal?
내년에 돌아갈 거예요. Ma voi intoarce anul viitor.
주말에 뭐할 거예요? Ce vei face in weekend?
자전거를 탈 거예요. Ma voi plimba cu bicicleta.

댓글 없음:

댓글 쓰기