프로필

내 사진
Busan, South Korea
Salut ! Numele meu este Angie, am 25 de ani si sunt din Bucuresti. Acesta este blogul meu...Nimic interesant pana acum, insa ceea ce ma face un pic mai diferita este faptul ca am vrut sa imi implinesc un vis, acela de a trai in alta tara, o tara aleasa de mine, o tara in care sa imi fac noi prieteni, o tara despre care nu stiam foarte multe , o tara cu civilizatie si cultura total diferite de Romania. Si am ales Coreea de Sud. Pe acest blog veti descoperi tot ce este nou despre Coreea de Sud, cum este vremea in fiecare zi, locurile pe care le-am vizitat, idei despre mancare, idei despre oameni si conceptiile lor si multe alte detalii pe care le poti afla daca iti place aceasta tara si daca doresti sa o vizitezi vreodata (si din moment ce ai ajuns sa imi citesti blogul, atunci inseamna ca ai o curiozitate despre Coreea si o idee unde se afla aceasta tara pe harta lumii :). Sper sa fiu de folos cu toate informatiile oferite si astept orice intrebare legata de mine, de viata mea aici si despre aceasta tara incredibil de interesanta. Cu drag, Angie

블로그 보관함

2014년 12월 28일 일요일

VERBUL 있다 (a exista, a avea)

1. Verbul 있다 exprimă existenţa.
Se poate folosi şi pentru a exprima locaţia unei persoane sau a unui lucru.
Este folosit şi în formula S이/가 S(loc)에 있다.
Forma negativă a verbului 있다 este 없다

Exemplu : 개가 의자 위에 있어요 (Câinele este pe scaun).    
               우리 집이 신촌에 있어요 (Casa noastră este în Sinchon).
               남자 친구가 있어요 (Am un iubit)  

2. Verbul 있다 se foloseşte deasemenea pentru a exprima posesia.
Echivalentul în limba română este "a avea" sau "to have" în engleză. 

나는 언니가 있어요. 동생이 없어요.
Eu am o soră mai mare. Nu am un frate mai mic.

자전거가 있어요. 차가 없어요.
Am o bicicletă. Nu am o maşină.

PREPOZIŢIILE DE LOC

De obicei verbul 있다 este însoţit de prepoziţiile de loc pentru a arăta locul unui obiect sau unei persoane.
Prepoziţiile de loc sunt :

앞 (ap) - în faţă           뒤 (dwi) - în spate
위 (oui) - deasupra      아래 (a-re) - dedesubt (밑)
옆 (yeop) - lângă         사이 (sa-i) - între 안 (an) - înăuntru                          
밖 (bakk) - afară          오른쪽 (o-reuncheok) - dreapta
왼쪽 (wencheok) - stânga

책상위 - pe birou
책상아래 - sub birou
책상 앞 - în faţa biroului
책상 옆 - lângă birou
책상 뒤 - în spatele biroului
책상 왼쪽 - în stânga biroului
책상 오른쪽 - în dreapta biroului
책상 가운데 - în mijlocul biroului
집안 - în casă
집밖 - în afara casei

댓글 없음:

댓글 쓰기